joi, 8 octombrie 2009

Amenajari: Semineele, o afacere la rece

"Vanzarea de seminee, un business mic, exclusivist si doar pentru cei cu venituri peste medie, incepe sa dea semne de racire, primele dupa cresteri anulale de peste 30%. Anul acesta, piata de seminee este asteptata sa scada cu 40%, odata cu amanarea proiectelor rezidentiale, insa majoritatea jucatorilor mizeaza pe lucrarile de renovare pentru a-si impulsiona afacerile."
Articolul aparut in suplimentul Ziarului Financiar si in varianta online a acestuia dezbate tema impactului crizei financiare pe piata semineelor. Interviul a fost luat celor mai importanti jucatori de pe aceasta piata si, fara falsa modestie, printre acestia am fost si eu:
"Aceeasi scadere pentru anul acesta o anticipeaza si Florin Georgescu, directorul Seminee Ambient, un alt jucator important de pe piata locala de profil. Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 270.000 de euro, in crestere cu peste 30% fata de 2007, cand afacerile s-au ridicat in jurul valorii de 200.000 de euro.
"Fata de anul 2007, cand am inregistrat vanzari de 200.000 de euro, in 2008 vanzarile s-au ridicat la 270.000, in crestere cu 35%. Anul acesta vanzarile au scazut cu 30% si apreciez ca vom incheia anul la nivelul inregistrat in 2007", a declarat Georgescu.
In ceea ce priveste aspectul semineelor, cei mai multi dintre clienti prefera semineele traditionale, rustice, in timp ce numarul celor care se orienteaza catre semineele moderne, minimaliste este in continuare redus. "Semineul este ceva traditional si cu putine schimbari in decursul timpului. In ceea ce priveste designul, 90% dintre clienti vor seminee rustice sau clasice. Cam 10% dintre acestia, in special cei tineri si cu venituri peste medie se orienteaza catre seminee minimaliste, moderne", a declarat Georgescu.
Preturile semineelor comercializate de Georgescu pleaca de la aproape 1.500 de euro, cost care include montaj si transport si poate ajunge pana la aproape 4.000 de euro, pentru modelul Oleron, cu un focar B9 relevabil. "In general cele mai vandute seminee sunt cele mai ieftine. Sunt preferate semineele de perete Belfort, Cadours si Menton si semineele de colt Delphes, Molene si Florida", a adaugat Georgescu. O structura asemanatoare a vanzarilor detine si Seminee Ambient, unde aproximativ 80% din vanzari sunt orientate catre resedinte, iar restul catre case de vacanta. "Majoritatea, aproximativ 80% dintre vanzari, se duc catre resedinte, iar restul de 20% catre case de vacanta. Cam 80% dintre clienti sunt persoane fizice cu venituri medii si peste medie, cu varsta cuprinsa intre 30 si 50 de ani. Restul de 20% dintre clienti sunt firme de constructii, care apeleaza la noi pentru realizarea semineelor si a cosurilor de fum", a declarat directorul Seminee Ambient. In ceea ce priveste o deblocare a pietei, Georgescu apreciaza ca vanzarile vor reveni pe crestere la mijlocul anului viitor, odata cu revigorarea segmentului de constructii rezidentiale.
"O deblocare cred ca s-ar realiza doar daca sectorul de constructii rezidentiale se va mai revigora. Cred si sper ca aceasta se va intampla pe la mijlocul anului viitor", a incheiat el."
Daca doriti sa cititi intregul articol accesati: http://www.zf.ro/business-construct/amenajari-semineele-o-afacere-la-rece-4924453/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu